Trening w plenerze

Choć może za oknem jeszcze tego nie widać to wiosna zbliża się wielkimi krokami. Już niedługo temperatura zacznie się podnosić i trzeba to wykorzystać. Dlatego planując program ćwiczeń weźmy pod uwagę treningi w plenerze.

Co daje większą przyjemność niż bieganie w lesie albo brzegiem morza? Możemy więc połączyć przyjemne z pożytecznym.  W pięknych okolicznościach przyrody nie czujemy tak szybko zmęczenia, dodatkowo miękkie podłoże nie męczy naszych kolan i stóp, a powietrze w lesie czy nad morzem ma cudowny wpływ na układ oddechowy oraz odporność organizmu.  Poza tym mamy też kontakt z naturalnym światłem słonecznym i ładujemy się witaminą B. Pozwólmy więc sobie na takie zdrowe przyjemności, bo wtedy czas ćwiczeń mija znacznie szybciej i bardziej mamy na niego ochotę.

jogger(sxc.hu)

jogger(sxc.hu)

Oczywiście nie każdy ma w pobliżu las lub morze, ale możemy zastąpić to chociażby osiedlowym parkiem. Niemal wszystkie ćwiczenie można wykonywać na zewnątrz , czasem jest to jednak kwestia dostosowania miejsca i urządzeń. Ale dzięki temu nie jesteśmy ograniczeni salą, na której sprzęt może być chwilowo zajęty przez innych ćwiczących. Co ciekawe ćwiczenie w plenerze ma też pozytywny czynnik społeczny, gdyż więcej osób zwraca uwagę na ćwiczących w parku i łatwiej nawiązać nową znajomość.

Jeśli nie wiemy jak zaplanować takie ćwiczenia, najlepiej skonsultujmy się ze specjalistą. Gdy wpiszemy w wyszukiwarce np. trener osobisty Warszawa znajdziemy wiele ofert, w różnych przedziałach cenowych. Nie jest to już tak kosztowna sprawa, jak jeszcze kilka lat temu. Trener pomaga nie tylko wybrać odpowiednie ćwiczenia, ale także skomponować dokładny plan treningowy oraz nauczyć jak wykonywać poszczególne aktywności.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Blue Captcha Image
Refresh

*