Kilka słów o kreowaniu przestrzeni handlowej

Sukces sprzedaży w dzisiejszych sklepach zależy od bardzo wielu czynników. Nie ma raczej znaczenia, czy dany sklep to supermarket, niewielki sklepik spożywczy, czy sklep z bardzo drogimi i modnymi ubraniami. By taki sklep osiągał sukcesy w sprzedaży i był w stanie zyskiwać ciągle nowych oraz stałych klientów, konieczne jest stosowanie wielu sprytnych sztuczek oraz chwytów marketingowych, które będą skłaniały do chętniejszego korzystania z danego sklepu. Dzisiaj nie jest to wcale takie proste dla właścicieli wielu sklepów, a spowodowane jest to głównie konkurencją, która bywa ogromna. Gdyby nie konkurencja innych sklepów, przyciągnięcie klientów w sprawny sposób nie jest takim trudnym zabiegiem. Dla sklepów bardzo często pracują znający się na rzeczy ludzie, którzy doskonale zdają sobie sprawę z tego jak działa ludzka psychika i w jaki sposób można przyciągnąć uwagę klienta do danego produktu.

Sklep z odzieżą (sxc.hu)

Sklep z odzieżą (sxc.hu)

Jak za pomocą prostych zabiegów poprawić wyniki sprzedaży?

W przypadku każdego sklepu bardzo ważne jest to, by produkty oferowane przez sklep były ułożone w bardzo słuszny i odpowiedni sposób. Czasami nawet niewielkie szczegóły mogą mieć bardzo duży wpływ na sprzedaż. Należy zwracać uwagę na to, by towar był elegancko ułożony oraz by przy każdym produkcie znajdowała się jego cena – najlepiej jak najbardziej atrakcyjna w porównaniu do konkurencji. Nie da się również ukryć, że bardzo duża liczba osób w sklepach zwraca uwagę na promocje oraz przeceny. W wielu przypadkach klientom wydawać się może, że na takich promocjach wiele zyskują, jednak jeżeli sprytnie zostanie to rozegrane, to tak naprawdę zyskać może nie klient, a sklep. Bardzo przydatny dla pracowników sklepu okazać się może visual merchandising, z którego bardzo często przeprowadzane są szkolenia. Pozwalają one na bliższe zapoznanie się z umiejętnością układania towarów na półkach, przygotowywaniem wystaw produktów oraz aranżowaniem i dokładnym wykorzystaniem całej przestrzeni sklepu. Dzięki wiedzy z tego zakresu można zyskać naprawdę wiele.

Emocje klientów

Bardzo duży wpływ na to, co i czy w ogóle kupią klienci, mają ich aktualne emocje. Oczywiści trudno byłoby zapanować nad emocjami wszystkich klientów, którzy bardzo często zmęczeni są codzienną pracą, stresem czy problemami rodzinnymi, jednak można zastosować kilka zabiegów, które są w stanie w pewnym stopniu wpłynąć na stan emocjonalny klientów. Wiele sklepów, szczególnie tych które oferują odzież, rozmieszcza po terenie całego sklepu głośniki przez które puszczana jest klimatyczna muzyka, mogąca mieć wpływ na poszczególne decyzje ludzi. Bardzo dużą rolę w tym przypadku odgrywać może również oświetlenie, z którym należy jednak trochę uważać. Warto rozważyć również stosowanie różnych ozdób, które powinny być uzależnione od danego okresu roku. Ciekawym rozwiązaniem jest stosowanie świątecznych dekoracji w okresie świąt Bożego Narodzenia czy Wielkanocnych oraz innych dekoracji w charakterystyczne dni znajdujące się w kalendarzu każdego roku.

Komentarze do Kilka słów o kreowaniu przestrzeni handlowej

  1. Misiek napisał(a):

    Od wielu czynników zależeć może, gdzie ludzie w danym momencie będą woleli zrobić zakupy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Blue Captcha Image
Refresh

*