Jak otworzyć własne biuro?

Aby otworzyć biuro trzeba mieć do tego odpowiedni powód. Zarządzanie własną firmą nie zawsze wymaga biura. Jeżeli jest to mała firma to sami możemy sobie poradzić z formalnościami używając do tego laptopa lub komputera w domu. Jeżeli jednak firma ciągle się rozwija to może przyjść taki moment, że formalności i dokumentów będzie za dużo jak na nas samych. Wtedy już trzeba myśleć nad własnym biurem i zatrudnieniem dodatkowych pracowników. Jednak otwarcie własnego biura to dość czasochłonny i drogi proces, ale decydując się na taki krok raczej jesteśmy tego świadomi i kapitał firmy będzie na to pozwalał.

Pierwsze kroki

Samo podjęcie decyzji jest dopiero pierwszym krokiem w tę stronę. Żeby otworzyć biuro to trzeba mieć miejsce na to biuro. Z tym może być kłopot, ponieważ wiąże się do z wynajęciem lub zakupem lokalu użytkowego. Każdy przedsiębiorca zdaje sobie sprawę ile kosztuje zakup takiego lokalu, więc większość wybiera wynajęcie. Samo wynajmowanie lokalu użytkowego będzie pochłaniało co najmniej tysiąc złotych miesięcznie, w zależności od wielkości pomieszczenia. Gdy już uda nam się wynająć takie pomieszczenie zastaniemy prawdopodobnie pusty pokój przygotowany jedynie od strony elektrycznej. Teraz trzeba będzie myśleć nad wyposażeniem i dokładnym zaplanowaniem ile pracowników mamy zatrudnić. Od tego będzie zależeć ilość stanowisk, więc już w tym momencie trzeba podjąć taką decyzję.

praca biurowa (pixabay.com)

Wyposażenie biura

Ilość rzeczy, które trzeba mieć pod uwagą przy projektowaniu biura jest naprawdę spora. Warto jednak zacząć od stworzenia stanowisk pracy. Meble biurowe będą podstawą przy tworzeniu środowiska biurowego. To do nich będziemy dopasowywać resztę najpotrzebniejszych rzeczy. Warto przed zakupem poczytać o obowiązujących przepisach BHP odnośnie stanowisk pracy przy komputerze. Przepisy te zawierają dokładne dane dotyczące odległości pomiędzy stanowiskami i inne ważne aspekty. Do mebli będą potrzebne także wygodne fotele oraz sprzęt elektroniczny. Komputery które zamówimy muszą być w miarę wydajnymi jednostkami przygotowanymi do pracy w środowisku tekstowym. Nie możemy dokonywać budżetowego zakupu, ponieważ pracownicy będą skarżyć się na sprzęt i przez to praca nie zostanie wykonana poprawnie. Oprócz tego trzeba będzie jeszcze zadbać o jakieś dodatkowe stoliki, krzesła aby móc spędzać komfortowo przerwy w czasie pracy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Blue Captcha Image
Refresh

*