Jak obliczyć zapotrzebowanie kaloryczne?

Jeśli zdrowo się odżywiasz i uprawiasz aktywność fizyczną to pojęcie zapotrzebowania kalorycznego nie jest ci obce. Jednak jeśli dopiero planujesz wejść na zdrową ścieżkę, będziesz musiał zagłębić się w niektóre kwestie. Rodzaj aktywności fizycznej możesz wybrać sobie dowolnie, biorąc po uwagę indywidualne upodobania. Nieco trudniej jest w kwestii diety, kiedy to musisz wziąć pod uwagę wiele różnych czynników, na które nie do końca możesz mieć wpływ. Każdy organizm potrzebuje trzech niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania makroelementów: węglowodanów, białek i tłuszczy.

Indywidualną kwestią jest natomiast ilość tych składników, jaką powinniśmy dostarczyć naszemu organizmowi, aby móc bez problemu dążyć do określonych sobie celów. To dieta stanowi nieodłączny element na drodze do budowania wymarzonej sylwetki. Bo możemy mieć piękne ciało jeśli zrobimy sprzątanie po remoncie Warszawa, czyli odrzucimy niezdrową żywność i zaczniemy jeść mądrze i zdrowo. Tylko wtedy jak organizm będzie mógł pracować prawidłowo, a my odzyskamy energię i witalność.

Węglowodany stanowią główne źródło energii, a podczas trawienia przekształcają się w glukozę, która jest paliwem dla komórek. Dlatego żaden organizm nie będzie funkcjonował poprawnie bez węglowodanów, które powinny stanowić ok. 60% dziennego zapotrzebowania kalorycznego. Następnie białko, które jest budulcem naszych organów, mięśni, włosów i paznokci. Bierze udział w pracy układu immunologicznego i powinno stanowić 10-15% zapotrzebowania. I ostatnie tłuszcze, przyczyniające się do działań obronnych, zaangażowane są w procesy metaboliczne i inne funkcje organizmu, powinno stanowić 25-30%.

zdrowy lunch(sxc.hu)

zdrowy lunch(sxc.hu)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Blue Captcha Image
Refresh

*