Biegaj bez bólu

Bieganie, to wbrew pozorom bardzo kontuzjogenny sport.  Nawet jeśli uprawiasz go amatorsko, możesz popełnić błąd i skończyć ze stabilizatorem na kolanie czy kostce. Jeśli natomiast przygotowujesz się do zawodów, biegasz sprintem lub z drugiej strony, wyczerpujące maratony, jesteś jeszcze bardziej narażony na uraz. Nie musi to być wcale skręcenie czy złamanie. Najczęstsze kontuzje w tym sporcie tworzą się w wyniku częstego uderzania stopą o podłoże. Szczególnie gdy sportowiec biega na twardej powierzchni i w nieodpowiednich butach. Dzieje się tak dlatego, że stawy poddawane są wstrząsom i powoli się ścierają. Czasem to tylko kwestia czasu, zanim zaczniesz odczuwać ból lub dyskomfort w kolanie. Warto reagować szybko!

Reaguj na ból, lepiej zapobiegać, niż leczyć!

tabletki (sxc.hu)

tabletki (sxc.hu)

Naprawa kolana nie jest tak prosta i szybka, jak naprawa pralek targówek! Konieczna jest szybka reakcja, jak tylko zaczniesz odczuwać dziwny dyskomfort w kolanie. Udaj się do lekarza, najlepiej do ortopedy sportowego. Zwykły lekarz prawdopodobnie od razu, tak na wszelki wypadek, zakaże Ci uprawiania jakiegokolwiek sportu. Specjalista od medycyny sportowej zrobi wszystko, by Ci pomóc i nie stanie na przeszkodzie w powrocie do Twojej pasji. Przede wszystkim zaleci Ci odpoczynek. Nie zdziw się, jeśli poleci Ci delikatną jazdę na rowerze. Ta dyscyplina jest bowiem zdrowa na kolana, ponieważ wzmacnia mięśnie dookoła stawów oraz uda.

Słuchaj lekarza!

Nie myśl nawet o forsowaniu kolana. Stosuj się do zaleceń lekarza, a nie będziesz żałował. Bowiem niedoleczone kontuzje wracają ze zdwojoną siłą!

 

Komentarze do Biegaj bez bólu

  1. Summer napisał(a):

    Ból jest w sporcie nieodłączną rzeczą…

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Blue Captcha Image
Refresh

*